selamat dtg,1001 cerita ttg kehidupan..

Wednesday 25 May 2011

Dialog Kelakar Sin Chan..

               
Dialog Guru dan Sin Chan

Guru       : Sin Chan,kenapa awak lambat ?
Sin Chan : Kerana sebuah papan tanda.
Guru       : Papan tanda apa?
Sin Chan  : Yang ada tulisan, "Sekolah di hadapan, jalan    
                 perlahan."
————————————————————————————————————-
Guru        : Sin Chan, Macam mana awak eja perkataan   
                 "BUAYA"?
Sin Chan  : "B-O-O-W-A-Y-A"
Guru        : Bukan, salah tu.
Sin Chan   : Mungkin itu salah, tapi Cikgu tanya saya macam 
                  mana saya mengejanya, itulah yang saya eja!
————————————————————————————————————-
Guru      : Boleh tak sesiapa beritahu saya perkara yang  
               kamu tahu berlaku secara kebetulan?
Sin Chan: Cikgu, Ibu dan Bapa saya berkahwin pada hari 
               yang sama, pada masa yang sama dan juga pada 
               waktu yang sama.
————————————————————————————————————-
Guru     : Sin Chan, karangan awak "Kucing Saya" adalah  
               sama seperti yang dikarang oleh adik awak. 
               Adakah awak  meniru kerja dia?
Sin Chan: Tidak Cikgu, ia hanyalah kucing yang sama!
————————————————————————————————————-
Guru    :  Sin Chan, aneh sungguh stokin yang awak pakai ni,   
               satu warna hijau berbintik hitam dan satu lagi  
               berwarna merah berbintik biru!
Sin Chan: Ya betul Cikgu, memang nampak aneh, saya pun
               hairan kenapa mak saya beli stoking macam  
               ni.Dua pasang pulak tu…
————————————————————————————————————-
Guru      : Sin Chan, beritahu satu perkara penting yang kita  
               tak ada 10 tahun dulu.
Sin Chan : Saya Cikgu!
————————————————————————————————————-
Guru       : Sin Chan, pergi ke Peta Dunia tu, cari dan tunjuk   
                 di mana letaknya Amerika Utara.
Sin Chan : Di sini Cikgu ( Sin Chan menunjukkan tepat kat  
                Peta dunia yang tergantung kat hadapan kelas!)
Guru       : Betul.Bagus Sin Chan. Sekarang, kelas, beritahu 
                saya siapa yang pertama menjumpai Amerika
                Utara?
Kelas       : Sin Chan Cikgu!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...