selamat dtg,1001 cerita ttg kehidupan..

Wednesday 27 April 2011

Lawak Minggu Ini : Lurusnya Boss...




Lokasi : Pejabat Ketupat Palas Sdn.Bhd.
Jam     : 1030

Seorang boss tergopoh gapah  memasuki ruang pejabat ketika dia disapa oleh sekretarinya yang dah dekat nak expired tapi make-up ala-ala Rozita Che Wan kononnya..

Sekretari : Boss,apasal kelam kabut ni..biasanya boss sampai awal.
Boss       : Tu lah pasal..driver saya mintak cuti emergency pulak pagi tadi..
                 mak dia sakit.Terpaksalah drive sendiri..tu yang lambat.
Sekretari : Boss,saya ada satu berita baik dan satu berita buruk..
Boss       : Berita baik dulu.
Sekretari : Saham kita melonjak naik.Semalam sahaja kita untung 1.5 juta.
Boss       : Yahooo..kaya..kaya..kaya.....Berita buruk pulak..
Sekretari : Separuh saham kita dah dijual oleh rakan kongsi Boss...
Boss       : Tu bukan berita buruk...kan rakan kongsi saya tu isteri saya sendiri...
                 Biarlah dia nak jual.Duit saya duit dia jugak...sayang bini...........
Sekretari : Tapi Boss,"isteri kesayangan" Boss dah suruh saya tempah dua tiket                    flight ke Hawaii pagi tadi. Saya ingat dia nak pegi bercuti dengan                             Boss,rupa-rupanya  dia dah lari dengan driver Boss...
Boss       : Hah! Apahal dengan si Mat tu? Nak pegi melawat mak sakit pun nak                       ajak  bini i..tak tau pulak yang mak dia tinggal kat Hawaii.  
 Sekretari : ??????

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...