selamat dtg,1001 cerita ttg kehidupan..

Wednesday 13 April 2011

TOP 10 : Filem Import Terbaik

Inilah senarai TOP 10 filem import terbaik pada pandangan penulis setelah mengambil kira pelbagai aspek seperti lakonan,plot penceritaan,mesej yang disampaikan dan kejujuran sebuah filem..



Filem terbaik pada kaca mata penulis kerana aspek lakonan yang cukup berkesan oleh dua pelakon utama iaitu John Travolta dan Nicholas Cage terutamanya apabila membabitkan babak di mana mereka bertukar watak.Memang best!


Filem yang sarat dengan nilai kasih sayang dan pengorbanan seorang abang untuk adiknya...diceritakan dalam plot-plot yang begitu tersusun dan dramatik..


Lupakan aspek kasanova dan seks yang menjadi klise dalam setiap jenama Bond sebelum ini kerana Daniel Craig memberi dimensi baru kepada watak bernama James Bond dengan lakonan mantap dan penuh gaya..


Trilogi yang paling best kerana lakonan mantap dan lucu dari Johnny Depp.Tak sabar nak tengok sekuel yang ke empat tak lama lagi.


 Nicholas Cage lagi..tapi apa nak buat sebab lakonan mantap yang beliau tunjukkan dalam setiap filem lakonannya....



Lucu dan mengujakan.Memang best! Filem perancis terbaik...


Filem sinis untuk dunia dan filem terbaik lakonan SRK & Kajol.Memaparkan kesungguhan seorang insan untuk melenyapkan prejudis dunia barat terhadap Islam.Penulis paling suka dengan frasa "My name is Khan and i'm not a terrorist !"

Filem jujur yang memaparkan sisi kehidupan masyarakat India dan kesungguhan seorang remaja untuk mencapai matlamat hidup.


Filem terbaik dari Stephen Chow..filem Hong Kong paling lawak abad ini..



Filem yang penuh dengan plot-plot yang menarik dan di luar jangkaan..aksi hebat dari deretan pelakon terbaik.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...